Vincenzo Russo - Decisions, emotions and neuromarketing
Verrà presentato un nuovo modello di indagine sui comportamenti di consumo alimentare stimolato dalle neuroscienze e presentata un’approfondita riflessione sul confronto tra i modelli razionalizzanti dello studio delle decisioni di acquisto e i modelli ritenuti più validi in grado di riconoscere un ruolo determinante sia ai processi emotivi che ai processi inconsapevoli in grado di spiegare il comportamento di consumo quotidiano al di là delle astrazioni teoriche. Verranno anche presentati i principi, le teorie e i principali modelli applicativi del neuromarketing con una particolare attenzione alle applicazioni nel campo del food and wine.
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WEDNESDAY 4 February 2015:  Vincenzo Russo, decisions, emotions and neuromarketing. 50 years of trust in a study model wrong and the new frontier of neuroscience.
 
Will be presented a new model to investigate the food consumption behavior stimulated by the neurosciences and will be presented an in-depth considerationd on the difference between the rationalizing models about the study of the purchasing decisions and the most considered models able to recognize a crucial role both emotional processes and unconscious processes which explain daily consumption behavior, beyond the theoretical abstractions. Will also be presented the principles, the theories and the main application models of neuromarketing with a focus on applications in the food and wine fields.
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– LANGUAGE: ITALIAN (WITH SIMULTANEOUS TRANSLATION)
– LOCATION: AULA MAGNA