Food and Culture, with Massimo Montanari

in ITALIAN WITH SIMULTANEOUS TRANSLATION IN ENGLISH

To say that food is culture seems obvious, by now almost a cliché. But would we really know how to explain what such a statement means? What do we mean by “culture”? And in what sense are we using the word “food”?

Internationally renowned scholar Massimo Montanari is a professor in medieval history at the University of Bologna and lectures on food history at the University of Gastronomic Sciences.

Italiano

Dire che il cibo è cultura è un’affermazione ovvia, ormai quasi un luogo comune. Ma sapremmo veramente spiegare cosa significa? E cosa intendiamo per “cultura”? E in che senso usiamo la parola “cibo”?

Ne parlerà Massimo Montanari, Professore Ordinario di Storia medievale presso l’Università di Bologna e docente di Storia dell’alimentazione presso il nostro Ateneo, studioso di fama internazionale.

Seguirà dibattito.

L’evento è inserito nel ciclo di Incontri e conferenze organizzato presso UNISG, ma è aperto al pubblico. È prevista la simultanea in lingua inglese.