Venerdì 15 ottobre graduation per 25 studenti internazionali del Master in Food Culture, Communication & Marketing

Venerdì 15 ottobre concludono il loro programma del Master in Food Culture, Communication & Marketing, venticinque studenti internazionali provenienti da Italia, Canada, Colombia, Germania, Giappone, Olanda, Repubblica Sudafricana, Stati Uniti, Svizzera.

La presentazione dei loro lavori di fine scorso si tiene nelle aule di Cascina Albertina nel corso della mattinata, mentre la proclamazione avviene nel pomeriggio.

Ecco i neo diplomati del Master con le loro tesi e i loro report finali, supervisionate dal prof. Michele Antonio Fino, convenor del corso.

Giulia Bertolotto, 31 anni dall’Italia, presenta la tesi dal titolo: “Creation of innovative food products: functional foods based on fortified extra virgin olive oil”.

Julia Maria Bins, 25 anni dall’Olanda, presenta il report sul tema: “Online grocery over the past 5 years”.

Francesco Bisca, 26 anni dall’Italia, presenta il report sul tema: “AZIENDA AGRIMONTANA SPA CRM F- rom start-up to corporate Marketing and Communication application strategy, to improve the supply chain in terms of sales, customer relationships, and the consolidation of corporate values: internship at Agrimontana”.

Caterina Candiani, 35 anni dall’Italia, presenta il report sul tema: “Sustainability and social inclusion in the world of haute cuisine: the case of Italian starred Chef Viviana Varese and her communication”.

Cinzia Galliano, 23 anni dall’Italia, presenta il report sul tema: “Market analysis of Bybi and expanding strategy in high-quality bakeries and restaurants”.

Sebastiano Gericke, 26 anni dall’Italia, presenta la tesi dal titolo: “When the use of vertical farming in the production of strawberries could represent a sustainable alternative”.

Anne-Sophie Jaggi, 36 anni dalla Svizzera, presenta il report sul tema: “A critical analysis of the Farm-to-table concept of the Tuscan Farmhouse Podere Il Casale”.

Nickolas Kaspar Konrad Katz, 28 anni dalla Germania, presenta il report sul tema: “Control plan to ensure high quality satisfaction during the customer experience at a coffeehouse”.

Caroline Kling, 24 anni dalla Germania, presenta il report sul tema: “The work as a strategy planner in a food communication agency”.

Andrea Mangili, 24 anni dall’Italia, presenta il report sul tema: “The success of Sabadì chocolate in Modica – How to convert a souvenir good in a high-quality product, through innovation and investment projects on the territory: internship at Sabadì”.

Margherita Mello, 26 anni dall’Italia, presenta la tesi dal titolo: “Looking for the potato of Otro”.

Haven Asresehei Ogbaselase, 28 anni dagli Stati Uniti, presenta il report sul tema: “Food Styling & Food Waste: Efforts in Sustainable Choices”.

Juan Manuel Ortiz Arango, 39 anni dalla Colombia, presenta il report sul tema: “Colombian Specialty Coffee in Italy: Introducing single origin coffees to the Italian market”. 

Giorgia Pagliuca, 24 anni dall’Italia, presenta il report sul tema: “Sustainability and Circular Economy Lab: how to communicate climate issues”.

Jasmine Rafipoor, 26 anni dall’Italia, presenta il report sul tema: “Being a Customer Relationship Manager at Orme – valori agricoli ritrovati”.

Lucrezia Silvis, 26 anni dall’Italia, presenta il report sul tema: “My experience at TooA’s Customer Service & Sales Assistant office: the interniship that led me to a inter-personal growth”.

Bridget Leigh Stanga, 28 anni dagli Stati Uniti, presenta il report sul tema: “Internship Report on Gustiamo Experience”.

Fumi Takeuchi, 34 anni dal Giappone, presenta la tesi dal titolo: “Business Plan of Japanese Gastronomia; the meeting point of the Japanese producers and Bra citizens/ UNISG students”. 

Shiho Terashima, 32 anni dal Giappone, presenta la tesi dal titolo: “Brand purpose as a corporate commitment with society: The case study of a beverage brand”.

 Sylvia Maria Carmela Tomczak, 24 anni dal Canada, presenta la tesi dal titolo: “Sous Chef: The Secondary Roles Women Have Played in Food Culture Since the Dawn of Time”.

Sinah Mpho Tshukudu, 42 anni dalla Repubblica Sudafricana, presenta la tesi dal titolo: “The bitter taste”. 

Moises Domingo Vitola Fadul, 31 anni dalla Colombia, presenta il report sul tema: “The role of social media on food magazines’ communication strategies: the case of Reporter Gourmet”.

Katharina Amelie Maria Von Falkenhausen, 28 anni dalla Germania, presenta il report sul tema: “Business development in the German market for ITALENT Srl – building up a food eCommerce start-up in Covid times”.

Mara Federica Voss, 27 anni dalla Germania, presenta il report sul tema: “The reality of the agricultural cooperative Valdibella”.

Riccardo Birindelli ha partecipato al Master in qualità di uditore.